menukar cosur mouse

Tuesday, June 22, 2010

~DETIK KELAHIRAN~

Sebelum beranak dia sempat posing disebelah keretaku



Hari itu pada tanggal 20hb june 2010 hari minggu,seperti biasa kami sekeluarga makan agar lewat cikit maklumlah pembantu umah hari minggu tak datang.Jadi trpaksalah aku mengambil alih tempat pembantu aku .Sedang aku sibuk mengemas dan memasak,aku di kejutkan oleh anak perempuanku yang pada mulanya tengah asyik mengadap laktopnya.Rasa hairan melihatkan kucingku ciki yang keluar dr almari trhoyong hayang,dengan buntutnya ader kuar macam sesuatu nak menyerupi taik ,tapi bukan taik katanya.Ciki berjalan menuju ke pintu tiba2 dia brpusing-pusing seolah-olah nak menanggalkan sesuatu dr buntutnya.Anakku jaja yang sedang melihat dr tadi menjerit"mama mama cepat tgk ciki nie kenapa..?"aku pun dengan nada yang selamba menjawap "napenya..?? tenguklah ma tgh masak ni" .."cepatlah mama tenguk ciki nie kenapa.."aku pun bergegaslah datang,terkejut gak aku dibuatnya,bila sampai didepan pintu bilik anakku itu ciki tengah bertungkus lumus nak keluarkan anaknya yang baru lahir itu.




kemudian aku pun menjerit memanggil intan dan abahnya pula,supaya datang melihat apa yang dah jadi .Intan datang dengan hphone nya,lantas mengambil 2 - 3 keping photo untuk kenangan.
waktu tu kucingku ciki masih lagi berjuang dan berusaha bagaimana nak memutuskan tali pusat dr kitten itu.Akhirnya selesai jugak dia melahirkan ank pertamanya,anak nya yang kedua dia lahirkan dlm almari tempat yang mula dia keluar tadi tapi kami tak dapat saksikan kelahiran itu.Itulah petama kali aku melihat kucingku beranak selama ine belum pernah lagi.sekarang kucing ku semuanya ada 7 ekor,tapi yang paling sedih kucingku yang cantik dan ekornya kembang bernama TOMEI telah di curi org.Kenapalah mereka ni sanggup mencuri org punya.




Bagaimana sakit dan seksanya kita nak melahirkan anak kita begitulah agaknya dengan kucing ini yang baru petama kali melahirkan anaknya.

No comments:

Post a Comment